Menü Bezárás

Jé, itt egy újabb! – Helyzetjelentés 2024.09.01.

Üdv néktek drága jó emberek!

De rég volt már helyzetjelentés! Ja, hogy nagyjából 1 hónapja… Jaaa, de hogy az inkább az Elden Ring fordításom PS4-es portjáról szólt, de sebaj, előtte is volt ám… Jaaaaa, hogy az meg egy petícióról szólt! …mikor volt akkor komolyabb helyzetjelentés… HOGY 2 HÓNAPJA??? Akkor itt az ideje bepótolni a helyzetjelentéseket és mesélni, hogy mi zajlik a nagyvilágban, pontosabban nálam (vagy mi a szösz). Helyzetjelentés következik!

Shadow of the Ninja – Reborn:
Áh, egy újabb fordítás. Mit is mesélhetnék róla… Az úgy történt, hogy pár hónappal ezelőtt csak úgy randomba elémjött egy trailer, méghozzá ezen játék címével együtt. Azon kezdtem agyalni, hogy ez akkor most TÉNYLEG az a játék, ami annó NES-re megjelent jópár évvel ezelőtt és amit öcsémmel többször rongyosra játszottunk (áh, a régi szép idők)? És igen, ez bizony AZ a játék, de most újrakeverve, új grafikával, picit másabb zenével, és ezúttal a SNES korszakot idéző hangulattal lehet nekilátni a játéknak. A helyzet az, hogy jómagam is tudnék NES fordításokat készíteni (bár hozzá kell tennem, hogy nehezen, mert egyáltalán nem könnyű), ugyanakkor az eredeti játékhoz RETRO_hun már készített fordítást (csekkoljátok le az ő fordításait is, zseniális, amit művel, le a kalappal!), így megkérdeztem őt, hogy a játék PC-s változatát fordíthatom-e. Mivel ő nem foglalkozik PC-s fordításokkal, csak extrémrégi játékokkal, így áldását adta arra, hogy ehhez már én készítsek fordítást, ami meg is történt. Egyetlen „apró” bökkenő van: A játékban egyes szövegek textúraként jelennek meg, valamint a betűtípust is hiába variálom át, egyszerűen nem működik. De olyannyira nem működik, hogy nem csak a fordításoknál lévő Ő-Ű nem jó, hanem akár a nagy Á betű sem. Szóval ezért van béta változatban a fordítás, plusz nagyon érződik helyenként, hogy a készítők nem igazán tudnak angolul, így hiába fordítottam le egy-két helyen a szöveget, az egészen brutálisan és idiótán hangzik. Bár ez utóbbin javítottam, de szeretnék egy 100%-os megoldást találni a játék fordítására, és csak utána kiadni a teljes változatot (valamint portolni a fordítást más platformra, pl. Switch-re), addig is a türelmeteket kérem.

Elden Ring frissítések:
A helyzet az, hogy az Elden Ring fordítást majd 1 hónappal ezelőtt portoltam PS4-re, ami teljesen helyén is van. A gond az, hogy rá pár napra frissült a Map for Goblins mod, illetve jelezték nekem, hogy itt-ott hibákat találtak a fordításomban. Én azt mondtam, hogy gyorsan nekiállok, pikk-pakk frissítem a fordítást, kiadom, portolom és hurrá. Csakhogy egyrészt iszonyatosan sok meló lett a munkahelyen, így amikor hazaértem örülök, hogy kilátok a fejemből és bármire is képes vagyok. A lényeg, hogy nincs elfelejtve sem a Map for Goblins mod frissítése, sem a sima fordításé, de valószínűleg külön fogom választani a Map for Goblins-os szövegeket, így ha valaki azt a modot használná, akkor kénytelen lesz majd máshol letölteni a szövegeit (így nem fog bekavarni az, ha a sima fordítás nem frissül, csak a mod). Ez a megoldás folyamatban van, ha kész lesz akkor úgyis hallani fogtok róla.

Stardew Valley hibajavítások:
Elméletileg a Stardew Valley fordításban már nem lehetnek hibák, ugyanakkor még mindig nem kerültek be a korábbi hibajavítások a játékba. Ez alatt azt értem, hogy az éppen elérhető publikus verzió még le van maradva a bétával (utóbbi nem nyilvános), de úgy tudom, hogy hamarosan minden hiba kijavításra kerül és akkor lehet hibamentes fordítással játszani (vagy ha mégis van benne hiba, akkor majd jelzi valaki nekem és meglátjuk, hogy mennyire javítható).

Risk of Rain 2 – Seekers of the Storm DLC:
Igen, tudom, hogy megjelent egy újabb DLC a játékhoz, rajta is vagyok a DLC és a fordítás frissítésén is. Hogy mikorra lesz kész azt nem tudom, de van még két kisebb-nagyobb fordítási projekt, amivel még idén végezni szeretnék. Ha azokkal is megvagyok, akkor mondhatni elégedetten csettintek, mert egyre közelebb kerülök a fordítási projektjeim befejezéséhez és frissítéséhez, valamint új projekteket így még nem igazán vállalok. Ez utóbbi megjegyzésemhez adódhat a kérdés, hogy „A Shadow of the Ninja – Reborn új projekt, azt mégis le tudtad fordítani, mást pedig nem?”, de hozzá kell tenni, hogy az valójában gyerekkorom egyik kedvenc és legmeghatározóbb játékának egyike, újrakiadva, másrészt alig 400 sornyi szöveg volt benne, ráadásul egy-két sorosak (vagyis viszonylag rövidek). Ha minden fordítás csak ennyiből állna, akkor már rég végeztem volna vele (és most a Risk of Rain 2-re is gondolok, amikor egy bejegyzés ilyen 4-5.000 karakterből áll, hajrá 😀 ). Szóval a lényeg, hogy ez is készül, mint minden más.

Egyéb projektek:
Nos ha egyéb projekteket nézünk, akkor most van pár játék, amit elkezdtem és úgy gondoltam, hogy végig kellene játszani, ezekről írnék most egy kicsit (vagy akár olyan játékokról, amiket végigvittem vagy már játszottam velük).

– Shadow of the Ninja – Reborn:
Egyértelmű, hogy ezzel kezdem :D. A helyzet az, hogy a demójával játszottam csak, majd amikor megvettem Steam-en, akkor végigvittem az első pályát  (a demó is csak azt tartalmazza). Nekem helyenként furának tűnt a játék, főleg az irányítása miatt (pl. kell egy pár tizedmásodperc mire a karakter ugrik, azaz kábé 7 képkocka, míg NES-en ez 1, max. 2 képkocka volt). Értem én, hogy rá lehet készülni az ugrásra, de akkor is furának hat, mondhat bárki-bármit. A másik nagyobb problémám az, hogy ezt a játékot csak és kizárólag öcsémmel játszhatom végig, a lelkemre kötötte, hogy nem játszhatok nélküle. Mivel a demóban az 1. pálya benne volt, ezért mertem azt lejátszani Steam-en, de ha öcsém végre hazatér a nyaralásból, akkor kábé ma-holnap együltünkben végig fogjuk vinni a gamét. Már alig várom 🙂 Ja, és akkor utána kimaxolom a saját gépemen 😀

– Atomic Heart:
Régóta szemezgettem ezzel a játékkal, hogy meg kellene venni, játszani kellene vele és miegymás. Mindig, mikor láttam belőle valami jelenetet, néztem, hogy „Ez meg mi a rákom?”, és alig vártam, hogy kipróbálhassam. A jómúltkor megkaptam ajándékba (ezúton is köszönöm!), és a minap indítottam el. Fura volt, hogy rögtön csak úgy beraktak az akció közepébe, azt se tudván, hogy kik vagyunk vagy mik vagyunk…stb. Gondolkoztam azon, hogy más játék is így működik? Vagyis ennyire öregszem, hogy nem tudom, hogy mi-merre-hány méter egy játék elején? Vagy egyszerűen csak fura volt, hogy vártam valami intro videót vagy akármit, ehelyett máris úgy ment minden, mintha mindent tudnom kellene? Mindegy is, nem hablatyolok tovább, sajnos keveset játszottam vele, de az nagyon is bejött. A DLC-k nincsenek meg, de előbb úgyis a fősztorit vinném végig, aztán meglássuk, hogy a DLC-ket is beszerezzem-e vagy sem, viszont egészen tetszetős amit eddig láttam.

– Elden Ring – Shadow of the Erdtree DLC:
Ezt már végigvittem egy ideje. Természetesen alap, hogy nagyon tetszett, jók voltak az új ellenfelek, a helyszínek, a különböző megoldások és miegymás is. Két nem elhanyagolható problémám van vele kapcsolatban. Az egyik az, hogy lehet opcionálisan úgynevezett Scadutree fragment-eket (Árnyfa töredék) szerezni, amitől csak és kizárólag a DLC területén belül erősebb lesz a karakterünk. Ez az „opcionálisan” szó azt jelenti, hogy KÖTELEZŐ MINDET beszerezni, máskülönben s**rt se ér a karakterünk, hiába vagyunk akár 250-es szintűek (lásd pl. én). És jajjj annak, aki New Game+ vagy későbbi módban lép be a DLC területére, mert meg fog pusztulni (ezért is húzták le jópáran a DLC-t, merthogy „túl nehéz”, dehát 2 évvel a játék megjelenése után muszáj volt valahogy balanszolni az új tartalmat, szerintem jól tették). A második problémám pedig a legutolsó főellenség, és igen, tudom, aki már lejátszotta a DLC-t vagy a legutolsó főellenséghez eljutott tudja, hogy miről beszélek. Vicces, hogy az első fázist simán lenyomom mindenféle probléma nélkül, node a második fázis az kegyetlenül kínos volt. Viszont az egyik éjszaka mikor már kábé tizedjére próbáltam lenyomni, tettem egy olyan megjegyzést, hogy „Még egyszer próbálkozok és most már megyek aludni…”, és akkor sikerült végigvinnem. Egészen katartikus élmény volt 😀 Remélem, hogy hamarosan bejelentenek valami új FromSoftware játékot az év végén, mert örülnék neki, ha lenne mivel játszani, ha már a többi játékot rongyosra játszottam (és most itt szólok, hogy ez nem igaz, mert a Bloodborne-ban még nem nyírtam ki a DLC-ben két főellenséget és a játék végi titkos főellenséget, a Dark Souls II-ben nem játszottam túl sokat a Scholar of the First Sin-nel, illetve a Dark Souls 3-ban nem játszottam végig a DLC-ket, sőt, a Ringed City-t el se kezdtem………….. lehet vissza kéne térni Lothricba? 😀 )

– Sifu:
Ezt is nagyon vártam, hogy mikor játszhatok vele. Valóban nehéz tud lenni a játék, de még csak az első pályát vittem végig újra és újra és újra és újra… de miért? Azért, mert vannak azok a játékok amikben fejlődni lehet, és ezt a fejlődést lehet farmolni, grindolni, powerlevelelni, vagy „nevezzük aminek akarjuk”-olni, és amint megtudtam, hogy az összes képességet meg lehet vásárolni tapasztalati pontért cserébe, úgy voltam vele, hogy szépen és okosan kimaxolom a karakteremet és csak utána látok neki a játék többi részének. Persze ezt egy idő után meguntam és nem játszottam a játékkal már augusztus 10. óta, de majd egyszer ezt is bepótolom, mint mindent. Mostanában egyébként ilyen retro beütésű játékok érdekelnének, vagy konzolos címek, szóval nem tudom még, hogy az Atomic Heart-ot fogom végigvinni előbb (persze a Shadow of the Ninja – Reborn után 😀 ), vagy valami mást. Majd kiderül…

 

 

Ennyit mára, legközelebb talán 1-2 hét múlva jelentkezem, de hogy még mivel azt nem tudom… Jó lenne letudni a készülő fordításokat és a fordításaim frissítését, mert akkor nem frusztrálna az, hogy mikor leszek kész, miért nem írtam nektek helyzetjelentést és a többi. Szóval megyek is tova, majd még jelentkezem (hogy mikor? Passz… de fogok! 😉 )

1 Comments

  1. Racecam

    Köszi a sok hasznos infót, már éppen akartalak „zaklatni” a Map for Goblins moddal kapcsolatban, de így nem teszem. Most amúgy is a Star Wars Outlaws-al játszom, úgyhogy kibírok még néhány hetet. 🙂

Hozzászólások lezárva.