Üdv néktek drága jó emberek!
Először is: Áldott húsvétot mindenkinek! Itt vagyunk a tavasz kellős közepén, miközben nyárias hangulat van mindenhol (főleg az időjárásban), aztán nemsokára bezuhan a hőmérséklet, mert mégiscsak április lesz. Nézzük, hogy mit hozott még a nyuszi a húsvéton és a tojásokon kívül… például ezt a helyzetjelentést!
Stardew Valley:
A múlt heti helyzetjelentésemben olvashattátok azt, hogy mekkora KÁOSZ az SDV jelenlegi fordítása. Azóta ismét voltak pillanatok amiktől kiégtem, például ismét bekerült pár új sor, ismét átírásra került ez-az, illetve voltak olyan hibák is, amiket máshol jeleztek és ahol jelzésre került, ott azt írták, hogy „Ha a fordító úgy akarja, akkor biztos kijavítja őket”. Oké, de ha soha az életbe nem kerülnek elém az említett dolgok, akkor valószínűleg sohase fogom kijavítani azokat. Megjegyzem úgy a 90%-ról tudtam és javításra is került, csak hát no… értitek… Viszont az izgalmasabb, hogy küldtem a szövegeket, másnap küldtem javítást hozzájuk és miegymás, majd megjelent úgy szerda környékén vagy mikor egy új patch, de a szövegeim már nem kerültek bele… azaz hiába dolgoztam rajtuk annyit és hiába küldtem el időben, a játék szövegei továbbra is hibásak. Sebaj, majd valamikor (csak kérdés, hogy mikor…) ismét frissülni fog a játék, és remélhetőleg nem lesznek benne új szövegek, hanem VÉGRE a javított fordítással játszhat mindenki… reméljük…
Egyéb fordítások / megújulási projekt / frissítések:
Azt írtam annó, hogy terveim szerint a Stardew Valley frissítéséig, valamint a Horizon – Forbidden West megjelenéséig mindenféleképpen be akarom fejezni a megújulási projektemet. Asszem írtam is (lusta vagyok visszaolvasni), hogy a projekt a felénél tart, mivel az SDV átnézése rengeteg időmet elvette. Azt is szerettem volna, hogy a HFW megjelenése előtt legyek kész, merthogy utána egész nap azzal fogok játszani. Az egyéb fordításaim és frissítéseim pedig szintén útnak indultak, de már most látok olyan projekteket, amik le fognak foglalni a közeljövőben. Az egyik ilyen az, hogy a Grounded legújabb verziója elméletileg április 16-án fog megjelenni, így jó lenne, ha addigra kész lennék a megújulási projektemmel, és akkor tudnék erre is koncentrálni. A másik pedig az Elden Ring – Shadow of the Erdtree DLC-je, ami még jóóóval odébb van, de arra már be is izzítottam a rendszert (mármint fejben és miegymás készülök rá). És persze ne felejtsük el azt sem, hogy valamikor a Risk of Rain 2-höz jön egy DLC valamikor, így illő volna tényleg megoldani a helyzetet (lásd a fordítás frissítését és miegymást), illetve egy-két korábban elkezdett fordítást is be kellene fejezni. De a prioritást a megújulási projekt vezeti, úgyhogy előbb arra kell koncentrálni, a többi majd utána jöhet.
Horizon – Forbidden West:
Nem, nem fordítom a játékot, csak játszok vele, akárcsak az első résszel, a Zero Dawn-nal (különben is más fordítja a Zero Dawn-t, a Forbidden West pedig alapból magyarul jelent meg). Most csak rövid spoilermentes véleményt akarok írni a játékról. Még nagyon az elején járok, és bár már rég elkezdtem volna vele játszani (konkrétan már a megjelenés napjától elkezdtem volna), csak az SDV javítás és miegymás teljesen elvette az időmet. Igazából tegnap kezdtem el vele játszani először, lementem alfába, elindítottam, a hangerőt feltoltam, és koncentráltam, hogy teljesen átvegyem a játék érzését. Maga a játék baromira jól néz ki, de engem sose a grafika vonzott egy játékban, hanem a játékélmény. Márpedig ez is jó játék, de valamiért mégis fura érzés kering bennem. Olyan, mintha valamilyen téren mégis picit bénább vagy gagyibb vagy gyengébb lenne, mint az elődje. Mondhatjuk azt is, hogy még nagyon az elején vagyok és később fog beindulni igazán, esetleg az zavar, hogy eddig a karakterem egy kimaxolt überbrutál vadásznő volt, az új részben meg hirtelen mindent elfelejt és nulláról kell kezdenie a képességeit (ami nem egészen igaz, de egyébként mindent félretéve vicces, hogy egyes játékok folytatásaiban a kimaxolt überbrutál karakterünk hirtelen elfelejt mindent és gyengusz lesz, dehát ez van 😀 ). Oké, tételezzük fel, hogy mégsem ez zavar, de akkor mi? Talán az is, hogy egyes játékelemek furának tűnnek nekem, vagy úgy is mondhatnám, hogy az első részben ez-és-az sokkal jobban működött (szerintem). Nem ez az egyetlen játék, ahol ilyesmit érzek, hogy az előd jobb, mint a folytatás (pl. Dying Light 1. része jobb a 2. résznél, a Dead Rising 2. része jobb a 3. résznél, a Saints Row 2. része jobb a 3. résznél, a Diablo 2. része jobb a 3. résznél…stb). Nem tudom megmagyarázni, hogy mitől van ez a jelenség, de az biztos, hogy létezik…
…mindenesetre nem akarom tovább húzni az időt, egyrészt mert meg kell újulni ezzel-azzal, másrészt meg a HFW se játssza le önnönmagát, aktívan cselekednem kell nekem is. Úgyhogy megyek is alkotni tova, és jövő héten majd jelentkezem. Addig is holnapra a fiúknak jó locsolkodást, a lányoknak meg sok locsolót! 🙂