Menü Bezárás

The Duskbloods – Előzetes infók és vélemény FromSoftware-ék új Nintendo Switch 2 exkluzív játékáról – Helyzetjelentés 2025.04.04

Üdv néktek drága jó emberek!

Ejjj, de rég írtam már ide! Bő másfél hónappal ezelőtt, ha jól látom… Sebaj, úgyis akartam valamikor írni, csak sose jutottam odáig, hogy legyen miért vagy miről vagy ilyesmi. Most viszont olyasmi történt, ami miatt egyszerűen muszáj írnom: Nintendo-ék bemutatták a legújabb konzoljukat, a Nintendo Switch 2-t, ami június 5-én lesz kapható, és az egész bemutató legvégén leleplezték, hogy FromSoftware-ék legújabb játéka, a The Duskbloods is erre a platformra fog megjelenni, méghozzá exkluzív címként (azaz semmi másra nem lesz kapható). Mielőtt folytatnám, csekkoljátok le a videót, ha még nem tettétek volna meg!

Szóval… Hol is kezdjem… 😀

Talán ott, hogy én hogyan álltam hozzá ehhez az egészhez.

Mint ahogyan azt már írtam, eljött a nap, hogy Nintendo-ék bejelentsék, hogy milyen is lesz a Switch 2. Jómagam rendelkezem Switch-csel, játszani nem sűrűn játszok rajta (meg kábé más konzolomon sem), de tény, hogy vannak rá jó játékok. Ahhoz, hogy én egyáltalán vegyek bármilyen konzolt, olyan címnek kell rajta lennie, amiért megéri megvenni. Márpedig manapság egyre több olyan cím van, ami más rendszerre is megjelenik, lásd idővel minden PlayStation cím megjelenik PC-re. Láttam egy képet a Neten a napokban, ahol egy halom játék fel volt sorolva, felette „Kizárólag PlayStation-ön!” felirattal. A kép attól volt vicces, hogy tényleg így reklámozták ezeket a játékokat, azonban közülük mindegyik megjelent PC-re. Most akkor tulajdonképpen miért is akarnék venni PlayStation-t?

De ne csak a PS-t nézzük ilyen szemmel, nézzük a Switch 2-t is! Látom, hogy bejelentettek új Mario Kart játékot. Ez remek hír, azonban a Crash Team Racing-et senki se fogja letaszítani a trónról, akárki-akármennyire próbálkozik (pedig az egy PS1-es játék). Mutatják, hogy jön a Cyberpunk 2077 is rá, az Elden Ring is (amihez lesz új kozmetikai DLC, ami PC-re és másra is elérhető lesz, szóval ismét lesz mit fordítanom 😀 ), meg pár olyan játék folytatása, remake-je, remaster-e, amik vagy érdekelnek, vagy nem. De emiatt nem fog az ember a boltba Switch 2-t venni. Itt megjegyeztem havernak hú de roppant viccesen, hogy „A végén még bejelentik, hogy jön a Bloodborne 2 Switch 2-re 😀 😀 😀 „.

Itt még nem sejtettem, hogy mit is mondtam viccesen, és hogy kábé mennyire meg fogom bánni a kijelentésemet………

Elindult az utolsó játéktrailer, egy olyan játékról, ami meg fog jelenni Switch 2-re. Hurrá! A trailerben egy halottnak tűnő fickó ül szétcsúszva egy széken (tudom, hogy láttátok a trailert meg fentebb megnéztétek, de most az ÉN szemszögemből írom le a dolgot 😀 ). Mondom oké, ez érdekesnek tűnik, de mi lehet ez? Valamilyen Final Fantasy cím? Vagy kalózos akármi? Hirtelen eltelt pár másodperc, és a kezét mutatják, mögötte az ablakban a holdfénnyel. Elkezdtem kielemezni ezt a pár másodpercet és azon kattogott az agyam, hogy ez nem lehet FromSoftware játék, hiszen ők most készítik a Nightreign-t és az még csak meg se jelent… De várjunk! Az egy mellékes projekt! Attól még készülhet egy nagyobb címük is… Áhhh, de miért pont Nintendo-ék lepleznék le? Neeem, ez lehet ilyen Castlevania cím lesz vagy ilyesmi. Ekkor a női kéz gyengéden megfogja a karakter kezét és azt mondja neki, hogy „A véremet adom neked”. No, mint kábé mindenki más, felfigyeltem a „vér” szóra, valamint a karakter hangjára, a beszédstílusára és miegymásra. „Ez egyre inkább olyasmi, mint egy FromSoftware játék…”, gondoltam magamban. Áhhh, de nem lehet az! Nyugodjak meg, majd úgyis kiderül, hogy mi lesz. A karakter kezén megjelenik ilyen véres szimbólum. Nézem közelebbről, nézem, nézem, nééézem… hát… ez egyáltalán nem hasonlít Bloodborne-os vagy akármilyen jelre… persze lehet valamilyen vámpíros akármi lesz… Tudom már!!! Ez a Witcher készítőinek vámpíros játéka, azt mutatják be itt is!!! …deee azt végülis már bemutatták… akkor most miért lenne ez különb? Vagy most tényleg FromSoftware játék volna? Nem értem… de hamarosan úgyis kiderül… Hopp, fekete képernyő. Zene beindul. Egyetlen felirat látható a képernyőn:

„FROMSOFTWARE”

Itt egy hangos „AZTAK**VAÉLET!!!” hagyta el a számat (meg feltételezem kábé másét is 😀 ), és jobban a monitoromra szegeztem a tekintetemet. A következő jelenetben egy gótikus / viktoriánus korabeli várost látunk, ahol megszólalt egy harang, amit már annyiszor hallottam a Bloodborne-ban. Ez a Bloodborne 2 lesz, kész, végem van… és ITT leplezik le, NEM Sony-éknál!!! Hát mi ez már??? 😀 Majd mindenféle fura dolog történt, ami némileg ellenszenvet, némileg izgatottságot váltott ki belőlem. Mi ez a repülő bádogember? Várj, az ott most vért szívott vagy mi? Miért fekete a vér? Miért van nagy csöcse annak a vigyorgó békának? Mi ez a sok egyedi karakter? Most akkor mi a rákom van itt??? MI EZ???

„The Duskbloods”

…oké… tehááát akkor ez egy új játék FromSoftware-éktől… Hát baszki… ezt is le kell fordítanom… Megmondtam, hogy én minden Soulslike FromSoftware játékot le fogok fordítani 😀 Mutatják is, hogy 2026-ban jelenik meg… Óóóóó, hát akkor bőven van még időm Nightreign-ezni, ami május 30-án jelenik meg ugyebár, és szeretném 1 héten belül (ha nem 1 napon belül 😀 ) lefordítani (az más kérdés, hogy mennyire fog sikerülni ez a mutatvány). Ez pedig akkor megjelenik PC-re, beszerzem, és majd ezt is jól lefor…………………

Itt megakadtak a gondolataim. A képernyőn ugyanis az alábbi felirat jelent meg: „Kizárólag Nintendo Switch 2-re”. A számat ezúttal egy hangos „A BÜDÖS K**VA ANYÁTOKAT!!!” hagyta el. Nem véletlenül, mert ennek két oka is van: Az egyik az, hogy ezek szerint nem lesz PC-re, tehát ha játszani akarok vele, akkor be kell szereznem egy Switch 2-t, amire már most elkezdhetek spórolni, lévén, hogy jelen állás szerint 230k-ba kerül. Oké, de ha le akarom fordítani a játékot, akkor muszáj vagyok haxolni a Switch 2-met, meg másnak is… node azt nem mindenki fogja tudni megoldani, lehet én se fogom tudni… Akkor meg kell várni, míg lesz emulátor hozzá, hátha úgy oldható meg a kérdés… Vagy lehet ez is olyan, hogy nem lehet minden FromSoftware játékot lefordítanom??? Nem tudom, hogy most mitévő legyek…

Amíg ezen töprengtem és ismét megnéztem a trailert, eltelt kábé 45 perc, mire több új infó látott napvilágot a játékkal kapcsolatban. A legfontosabb ez a nem egészen elhanyagolható információ volt: „A Duskbloods egy 8 fős multiplayer cím lesz, ahol 8 játékosnak kell PvPvE módban játszania”.

Ez az egészen falatnyi infómorzsa olyan szinten ellenszenvet váltott ki mind belőlem, mind más játékosokból, hogy azt elképzelni nem lehet. Ez azt jelenti, hogy extrém szkeptikussá váltam a játékkal kapcsolatban, illetve valószínűleg 230k-t megspóroltak nekem ezzel. De mégis miért???

Ez utóbbi kérdést én is feltehetném nekik. Kifejtem, hogy mi a bajom (és másnak is) ezzel az egésszel: FromSoftware-ék remek egyfős játékokat tudnak csinálni. A multis dolgok egészen furán működnek náluk, kezdve az üzenetek hagyásával, más játékosoknak segítésével vagy a világuk megszállásával, netán szellemek, vérfoltok és egyéb megoldások használatával. Jó dolgok ezek, aszinkron módon lehet többjátékos mókában részt venni. Persze az, hogy egy másik játékos világát megszállhatjuk poén lehet, de én szinte semmikor se használtam ezt, mert én inkább segítenék másoknak, mintsem ellenük harcolnék. Node ennek ott van a fordítottja: Én szeretnék békésen játszani, mire a világomat megszállhatja egy másik játékos és harcolhat ellenem. Mivel ez olyan funkció, ami nem igazán tetszik (vagyis szeretnék békében játszani, én vagy az egyfős vagy a Co-operative / együttműködő játékok híve vagyok), így amikor lehet kerülöm ezt a funkciót. Persze van amikor ez lehetetlen, mint például amikor Elden Ring-ben Co-op módban játszunk, mert akkor mások megszállhatják a világunkat és pillanatokon belül tönkretehetik a játékélményt. Igaz, hogy egyre kevesebb a csaló, de nem nulla, szóval visszás a dolog egy kicsit ilyen téren is. Mi van akkor, ha a velem lévő játékos még kezdő, és hiába vagyok én akármennyire szuper, jön egy olyan aki kinyírja a játékostársamat és emiatt kezdhetünk elölről egy hosszú részt?

Mindegy, ezt most tegyük félre! Boncolgassuk inkább egy kicsit a PvPvE kifejezést. Egyesekben jogosan merülhet fel a „Ez meg mi a rák???” kérdés. Engedjétek meg, hogy megpróbáljam lefordítani, esetleg példákkal illusztrálni a dolgot. Vannak olyan játékok, ahol egymás ellen kell harcolni, ez ugyebár a PvP, vagyis a Player vs. Player. Az egyfős játékokban, vagy a Co-operative játékokban, ahol a gépet próbáljuk legyőzni egymagunk vagy társaink, az a Player vs. Enemies / Environment (ellenségek vagy környezet, ugyebár). Node mit kapunk akkor, ha ezeket keverjük? Na, ez a PvPvE, vagyis Player vs. Player vs. Enemies / Environment. Nem elég, hogy van egy feladatunk és küldetésünk, amit el akarunk érni, ha egy másik játékossal találkozunk, akkor csak rajtunk és a másik játékoson múlik, hogy barátok vagy ellenségek vagyunk. Példaként felhozhatom a Sea of Thieves-t, ahol kalózokkal vagyunk, kincseket kell találnunk, hajókat elsüllyesztenünk és miegymás. Igenám, de ha jön egy másik játékos (vagy játékoscsapat), ő simán mondhatja azt, hogy ő bizony nem fog velünk barátságos lenni, nem hagy minket békében játszani, éppen ezért elsüllyeszti a hajónkat, jelentős kárt okozva nekünk. Vagy ott van az Escape from Trakov, aminél szintén találkozhatunk más játékosokkal, akik gondolkodás nélkül lelőhetnek minket. Megvan a Hunt Showdown? Egy bazinagy szörnyet kell lemészárolnunk, de mások is vadásznak rá, így gyakran kell egymást kinyírni, akár azt követően is, hogy a miénk a zsákmány. Tehát össze is lehet dolgozni meg nem is, és ezen játékok jellegéből adódóan elkerülhetetlen az, hogy más játékosokkal találkozzunk, akik 50-50%-ban vagy barátok, vagy ellenségek. És mivel kevés segítőkész játékossal találkoztam a hasonló játékokban, így nekem negatív tapasztalataim vannak. Most meg rám lenne erőltetve az, hogy egy ilyen játékkal játsszak. Jó ez nekem vagy nekünk?

A másik ellenszenv az, hogy Switch 2 exkluzív. Értem én, valamivel el kell adni a konzolt, de PONT Switch 2-re kell kiadni, amire inkább casual meg családbarát és egyéb címek jelennek meg? Ki a célközönség? Főleg úgy, hogy FromSoftware-ék nem mindig tudnak 100%-os multis játékot készíteni, a multis dolgaik nem mindig működnek jól, Nintendo-ék meg elég bénán kezelik a multis dolgokat. Tehát ebből túl sok jó dolog nem sülhet ki… Bízzunk abban, hogy mivel FromSoftware-éké az IP, így egy fél év vagy egy év múlva megjelenik más platformra is. Én tudok várni, addig is Nightreign-ezni fogok (ami egyébként kábé ugyanez, mint a Duskbloods, csak itt PvE van, nincs benne PvP, nomeg egyfős módban is játszható).

 

Nos, ennyi volt az előzetes véleményem. Persze nagyon vártam a mai napot, mert ma több infóval fog szolgálni maga Miyazaki bácsi, hogy mégis mi volt az elképzelése, mikor megalkotta ezt a játékot. Alább olvasható a Nintendo oldalán is megtalálható interjú, amit igyekeztem szó szerint lefordítani, helyenként esetleges megjegyzést írva hozzá. Hangsúlyozom, hogy minden amit eddig írtam az úgy történt, hogy ezt az interjút még NEM olvastam el, vagyis MOST fogom elolvasni, „veletek együtt”, és ezt követően írom ismét a véleményemet (anélkül, hogy a fentebb leírt dolgokon változtatnék). Nézzük!

 

Bemutatkoznál nekünk egy kicsit?

Én Hidetaka Miyazaki vagyok. A FromSoftware-nél dolgozom, és én vagyok a The Duskbloods rendezője.

 

Először is mesélj nekünk arról, hogy mi vezetett ahhoz, hogy Nintendo Switch 2-re készítsétek el ezt a játékot. (TRC megjegyzése: Mert Sony-ék hülyék, ennyi 😀 )

Még jóval korábban lehetőségünk nyílt Nintendo-ékkal találkozni, hogy együtt ötleteljünk, és az egyik ilyen alkalomkor felvetettük nekik a The Duskbloods nagyjábóli elképzelését.

Még mindig eléggé kezdetleges ötlet volt akkoriban – tehát inkább dobáltuk az ötleteket, mintsem egy konkrét elképzelést mutattunk be. Maga a koncepció eltért mindentől amit eddig készítettünk, és úgy tűnt Nintendo-ékat nagyon érdekelte az, hogy segítsenek valóra váltani az ötletünket. Szóval ekkor indult be igazán a projekt.

Kezdetben egy kisebb csapat dolgozott rajta, hogy Nintendo Switch játék legyen belőle (TRC megjegyzése: Azt betudtam volna szerezni és fordítani azon nyomban, no mindegy…). Ahogy a játék egyre jobban kezdett alakot ölteni, Nintendo-ék ismét felvették velünk a kapcsolatot, megemlítve a Switch 2 létezését, amitől másképp fókuszáltunk a játék elkészítésére, ügyelve az új hardver által adott lehetőségekre.

Az új hardver online központú tulajdonságaival továbbra is kitarthattunk az eredeti elképzelésenk mellett, ami számunkra nagyon jó hír volt.

 

Úgy hangzik ez a játék más a legtöbb korábbi címetektől. Elmondanád nekünk részletesebben, hogy mégis miféle játékról van szó?

A felépítését tekintve mi ezt egy PvPvE játéknak tekintjük. Alapjaiba véve ez egy online többjátékos központú cím, ahol mind PvP (játékos a játékos ellen), mind PvE (játékos a gép ellen) játékmenet megtalálható.

 

Mindig is volt olyan vágyad, hogy egy PvPvE típusú játékot készíts?

Igen, mindig is érdekesnek találtam az ilyen játékok felépítését. A segítségével bővebb játékdizájn ötletek valósíthatók meg, miközben kihasználjuk a saját tapasztalatainkat, amit a nehezebb ellenséges összetűzésekkel szereztünk.

Mellékes dologként hadd jegyezzek meg valamit. Ahogy korábban említettem ez alapjába véve egy online többjátékos cím, de ez nem jelenti azt, hogy mi, mint cég innentől kezdve inkább többjátékos módra kihegyezett játékokat kívánunk elkészíteni.

Az Elden Ring Nintendo Switch 2-es változatát is bejelentettük, és továbbra is aktívan akarunk olyan egyfős játékokat fejleszteni, amivel az általunk hagyományosan képviselt stílust vihetjük tovább.

 

Kérlek mesélj nekünk a játék karaktereiről és a történetről.

A játék főszereplőit „Bloodsworn”-nak hívjuk (TRC megjegyzése: Ez kábé „Véresküdt” vagy hasonló lenne), A Bloodsworn-ok olyan csoport tagjai, akik emberfeletti képességekre tettek szert egy különleges vér segítségével (TRC megjegyzése: TEMU-s Bloodborne 2 😀). Az alap koncepció az, hogy hasonlítanak a vámpírokra, de nem ilyen borzalmas szörnyetegként kell őket elképzelni, mint ahogyan egy hagyományos vámpírt képzelnél el.

Próbáltuk megragadni a vámpírok és a „vér” romantikusabb, izgalmasabb koncepcióját és kapcsolatát, és így jöttek létre a Bloodsworn-ok.

A The Duskbloods-ban ezek a Bloodsworn-ok azért versengenek, hogy megszerezzék a „First Blood”-ot (TRC megjegyzése: Első vér). Mivel az emberi társadalom a végéhez közelít, a First blood egy olyan eseményen csörgedezik, mit úgy ismernek, mint „Twilight of Humanity” (TRC megjegyzése: Az emberiség alkonya). A Bloodsworn-okat ezen a Twilight of Humanity eseményen különböző helyekről és időkből megidézik, hogy megpróbáljanak szert tenni a First Blood-ra.

Pont emiatt nincs fix korszak vagy helyszín, ahol a The Duskbloods játszódik. Vannak hagyományosabb gótikus vagy viktoriánus-korabeli helyszínek, vagy akár bepillantások a korai modern korszak záróéveibe is, mint amikor a trailerben egy vonatot láttunk elhaladni.

 

Elmondanád nekünk, hogy mégis miért az a játék címe, hogy The Duskbloods?

A The Duskbloods közvetlenül a Bloodsworn karakterekre utal. Mint ahogy említettem a Bloodsworn karaktereket megidézik a Twilight of humanity eseményre, hogy megszerezzék a First Blood-ot. A „Duskbloods” (TRC megjegyzése: Alkonyvérűek) egyfajta gyűjtőfogalom ezen karakterekre, akiket a játékos irányít.

 

Úgy hangzik a vér elég fontos szerepet játszik ebben a játékban.

Igen. A játék kontextusában a vért fogalmilag is használjuk, tehát nem csak úgy, mint egy sérülés egyfajta fizikai megtestesülését.

A vér a játék kulcsfontosságú témáit szimbolizálja – a történetét, az erőt amit a karakterekre ruház, a sorsokat amiket összefon azok között, akik képesek voltak leküzdeni saját emberségük korlátait.

 

Mik a Bloodsworn karaktereinek jellegzetességei?

Több ok miatt is a Bloodsworn-okra helyeztük a játékosokat, amik közül az egyik a karakterek cselekvései.

A Bloodsworn-ok emberfeletti képességekkel rendelkeznek, hála a különleges vérnek, így olyan cselekvésekre is képesek amikhez foghatót más korábbi címeinkben nem lehetett látni.

Minden egyes alap cselekvés ami a játékban van, mint például a sprintelés, szuperugrás és duplaugrás úgy lett kialakítva, hogy dinamikusan és stresszmentesen lehessen végrehajtani minden egyes karakter egyedi fegyverével és képességeivel, tehát széles körű kreativitást lehet alkalmazni.

Ugyanakkor fontos tudni, hogy bár ez nem magukhoz a Bloodsworn-okhoz köthető, de a játék helyszínei és története miatt lőfegyverek és hasonlók is megjelennek, így minden karakter valamilyen módon képes távolra támadni. Mondhatnám, hogy ez az egyik egyedi dolog ebben a játékban, ami különbözik a korábbi címektől. Remélem ezek az új cselekvések olyanok lesznek, amik tetszeni fognak a játékosoknak.

 

Korábban azt mondtad, hogy több „főszereplő” vagy „karakter” van, többesszámba véve. Ez azt jelenti, hogy a játékosok több különböző karakter közül választhatnak?

Igen, egy tucat (TRC megjegyzése: Egy tucat az nálam 12-t jelent, a Nightreign-ben 8 van, és 2 lesz még a DLC-ben) karakter közül lehet választani, és mindegyiknek saját személyisége és kinézete van. Úgy vélem eléggé egyedi karakterdizájnok és fegyverek vannak a játékban, szóval remélhetőleg a játékosoknak lesz egy vagy két kedvencük köztük.

Ugyanakkor minden karaktert bizonyos mértékig testre lehet szabni, így a játékosok valamelyest egyedivé tehetik a kedvencüket.

 

Tudnál példát mondani arra, hogy mégis hogyan néz ki egy átlagos játékmenet?

A játéknak van egy úgynevezett „hub”, vagyis központi területe, ahol a játékosok kiválasztják a karakterüket, testreszabhatják őket, majd belépnek a többjátékos módba. A többjátékos módban maximum 8 fő vehet részt. Miután véget ért egy játszma, a játékosok visszatérnek a hubba, ahol valamilyen jutalmat kapnak, attól függően, hogy győztek vagy veszítettek. Ezekkel a jutalmakkal a játékosok testreszabhatják a karakterüket, majd a körforgás folytatódik.

Az online játszmák általában az utolsó emberig működnek, de bizonyos esetekben másképp lehet nyerni. Például lehet, hogy a játékosoknak össze kell dolgozniuk azért, hogy legyőzzenek egy nagyon erős főellenséget, vagy akár egyéb különleges szituációkba keveredhetnek.

 

Szóval akkor nem lehet pusztán PvP módban nyerni, hanem akár PvE-ben is?

Pontosan. Bizonyos esetekben akár össze kell dolgozni, hogy a játékosok legyőzzenek egy főellenséget.

 

Nekem nem jut eszembe túl sok példa erre. Elég érdekesnek hangzik.

Örülök, hogy így gondolod.

Nem számít, hogy PvP vagy PvE módról van szó, az az elképzelés, hogy a játékosoknak olyan tapasztalatot nyújtsunk, ahol játék közben tanulhatnak és a képességeiket fejleszthetik. Tehát az ilyen PvE főellenségeket úgy csináltuk meg, hogy kemény kihívást jelentsenek és jó érzéssel töltsön el az, amikor legyőzik őket.

 

Szóval a játékosok az ilyen harcok közben idővel fejleszthetik a saját képességeiket?

Pontosan. Habár van egy halom olyan játékelem, amivel igyekeztünk nem egyhangú játékmenetet készíteni. Például nem csak az számít, hogy milyen jól megy a közvetlen harc, hanem az is, hogy mégis hogyan és mit intéznek játék közben.

A The Duskbloods-ban van egy úgynevezett „Victory Points” (TRC megjegyzése: Győzelmi pontok, kb.), ami azért felelős, hogy a legvégén eldöntse, hogy mégis ki a győztes. A Victory Point-ok megszerzéséhez elengedhetetlen a harcolás, de nem ez az egyetlen mód a pontok begyűjtéséhez. Egyes játékosok inkább úgy gyűjthetnek pontokat, hogy elkerülik a közvetlen harcot és inkább egyéb lehetőségeket használnak ki. Az, hogy hogyan gyűjtesz pontokat, teljesen rád van bízva.

Továbbá minden játékos képes megidézni valamilyen segítséget harc közben, így teljesen rájuk van bízva, hogy hogyan harcolnak és hogyan győzedelmeskednek.

Egy újabb fontos aspektus a játszmákban lévő változók, mint például az esemény rendszer. Ennek a rendszernek megvan a lehetősége arra, hogy megváltoztassa a játszma kimenetelét, mint például speciális ellenfelek megidézésével és további feladatok kijelölésével, amik bónusz jutalmakat érnek.

A trailerben láthattad, hogy egy hatalmas kőarc tekint le az égből. Ez csak egyetlen példa egy ilyen eseményre, ami egy játszmán belül történhet. Esetünkben ez a kőarc hatással van a környezetre és megváltoztatja a játszmában elérhető jutalmakat, vagyis azonnali hatással lehet a játékos motivációjára és feladataira.

Ezek az események nem történnek meg mindig, és remélem, hogy ettől a játékosok még inkább kedvet kapnak ahhoz, hogy visszatérjenek.

 

Úgy hangzik, hogy még azok is élvezhetik a játékot, akik nem igazán rajonganak a PvP dolgokért.

Ez volt a célunk. Én magam nem igazán kedvelem a PvP módot, így olyasmit akartam készíteni, ami a hozzám hasonló játékosoknak is tetszeni fog. (TRC megjegyzése: Ez mondjuk bíztatóan hangzik…)

Habár egy játszma legfőbb célja az, hogy megszerezzük a First Blood-ot, vannak személyes küldetések is, amik külön jutalmakkal látják el a játékost, szóval remélhetőleg ezek megfelelő szórakozást nyújtanak játék közben.

 

A harcon kívül milyen módon élvezhetik a játékosok magát a játékot?

Amit én nagyon szeretek az általam rendezett játékokban az az, hogy milyen történet / lore veszi körül a játékosokat és hogyan építem fel a világot („worldbuilding”), így a játékosok jót szórakozhatnak azzal, hogy ők rakják össze a sztorit a különböző információmorzsákból, a képzeletüket felhasználva. A The Duskbloods ez alól sem kivétel.

Ugyanakkor itt kissé másképp csináljuk a dolgokat, mint az előző játékainknál. Az információtöredékek ezúttal a korábban említett karakterek testreszabási tárgyaiknál lehet megtalálni: a „vérük történeténél és sorsánál”. Amikor testreszabsz egy karaktert, akkor bővebb információt kaphatsz a világról és a történetéről.

 

Testreszabhatod egy karakter „vérének történetét és sorsát”?

Igen. Ha kielemzed és megváltoztatod egy karakter vérének történetét és sorsát, akkor mindenféle dolgot testre tudsz szabni, úgy mint a képességeiket, a kinézetüket és belső karakterisztikájukat, hogy mégis milyen szerepet játszanak a világban és milyen a kapcsolatuk más karakterekkel.

A „vér” és a „vér történetére és sorsára” koncentrálva mélyebb felfedezést és testreszabást intézhetünk, és ez ismét egy olyan indok volt, amiért a Bloodsworn-okra helyeztük a hangsúlyt, mint a játék főszereplőire.

 

Megosztanál velünk olyasvalamit, amire nem kérdeztünk rá, de fontosnak tartasz?

Van egy dolog, amiről nem beszéltem még, és ezek a „szerepek”.

Online módban a szerepek különböző felelősségeket és feladatokat helyeznek egy játékosra, ami gyakran egyedi interakciót és kapcsolatot alakíthat ki a játékosok között, attól függően, hogy kinek-mi a szerepe.

Ez valószínűleg nem túl sok információ, szóval hadd említsek meg pár példát. Azt viszont fontos tudni, hogy ezek nem végleges elnevezések és koncepciók, amiket most közlök.

Például ha egy játékosnak az a szerepe, hogy „Destined Rivals” (TRC megjegyzése: Örökös vetélytársak, kb.), akkor egy másik játékost riválisként jelöl meg a játék, így az lesz a céljuk, hogy megtalálják és levadásszák egymást. Ha ez megtörténik, akkor teljesítenek egy személyes feladatot, ami különálló az egész győzelmi kondícíótól.

Ennek ellentétje a másik példa, a „Destined Companion” (TRC megjegyzése: Örökös bajtárs, kb.), ahol a játékosoknak meg kell találniuk és bajtársként kell segíteniük egymást, amitől különleges jutalmat kaphatnak.

A szerepeket bármelyik karakterhez rendelhetjük a vér testreszabhatóságával, így a játékosok egyfajta szerepjátékos szerepet játszva szó szerint megváltoztathatnak dolgokat és több drámát vihetnek be a különböző találkozásokba.

 

Mint ahogy a játékosok egy hagyományos RPG asztali szerepjátéknál választanának maguknak szerepet?

Pontosan. Bár lehet ez nem direkt lett így, de talán a saját elképzelésemet sikerül ezáltal megvalósítani. Elsőre nagyon furának tűnhet, de remélem a játékosok tesznek vele egy próbát.

 

Jut eszembe, a trailer végén láttunk egy szárnyas patkányt. Elmondanád, hogy ő mégis milyen szerepet képvisel a játékban?

Ő hasonlóan működik, mint a Dark Souls sorozatban a Tűzőrzők. Ők a játék hub területén belül maradnak, a játékosoknak tippeket, tanácsokat és útmutatást adva.

Akár úgy is fogalmazhatnék, hogy próbáltunk egy kissé Nintendo-szerű dolgot csinálni a partnerségünk jelképeként. (TRC megjegyzése: Ennyit arról, hogy portolva lesz PC-re is…)

 

Ezt meg hogy érted?

Ezúttal a változatosság kedvéért próbáltunk valami cukit létrehozni. Habár meg kell jegyeznem, hogy ez a karakter valójában egy idősebb úriember (nevet).

 

(nevet) Van valami amit még közölnél, mielőtt befejeznénk az interjút?

Azon túl, hogy egy PvPvE címet készítünk, próbáltunk egy halom új dolgot és ötletet megvalósítani a The Duskbloods-ban.

Az emberfeletti játékos cselekvésektől, a szabad harci megközelítéstől, a dinamikus és drámai játékmenettől kezdve a Bloodsworn-ok romantizált esztétikájáig, a részletes karakter testreszabásig és az infómorzsákból felépített történetmesélésig, azt hiszem, sok mindent lehet értékelni és élvezni ebben a címben, és őszintén remélem, hogy a játékosok várni fogják.

INTERJÚ VÉGE

 

Akkor most, hogy ezt közösen elolvastuk (vagyis én még fordítottam is és még le is írtam nektek, közben pár megjegyzést is tettem ide-oda), az alábbiakat tudom levonni konklúzióként:
Ahogy olvastam az interjút és fordítgattam, egyre inkább beugrott nekem egy régebbi, DOS-os játék, amit le akartam fordítani (csak nem sikerült…), valamint kitaláltam, hogy csinálnék hozzá remake-et. Persze nincs meg hozzá a képességem, de attól még eljátszottam a gondolattal, és egyfajta FromSoftware-szerű játékot képzeltem el, mert az éppenséggel tökéletes lenne hozzá. És persze ahogy olvastam itt az egyedi küldetésekről, az egyedi szerepekről és miegymásról, leesett, hogy tulajdonképpen az a játék is PvPvE cím, és hogy mennyire szerettem vele játszani, és milyen jó lenne modernebb környezetben kialakítani. Ez azért vicces, mert így jobban belegondolva a The Duskbloods is kábé full ugyanez lenne. Akkor lehet mégse kellene temetnem a játékot? FromSoftware-ék tudják a dolgukat, Miyazaki bácsi is tudja a dolgát, csak nem kell csalódni bennük, ugye? Vagy lehet most jött el az ideje annak, hogy csalódjunk bennük? Annak az ideje, hogy legyen olyan FromSoftware Soulslike játék, amit nem fordítok le?

Nem tudom 100%-ra ezekre a kérdésekre a választ. Az viszont biztos, hogy talán az interjú hatására egy kissé visszavettem a negatívabb hangvételből, de továbbra is óvatosan fogom figyelni a játékot a háttérből. És ha tényleg NSW2 exkluzív cím lesz, akkor bizony lehet, hogy kénytelen leszek beszerezni egy ilyen gépezetet és megvenni a játékot. Ahogy annó haverom szokta vala mondani: „Majd megláSSuk…………………………………”